“لیتریک ایزمن” مدیر اجرایی شرکت پنتون که استاندارد رنگ های لباس و صنایع خانگی را تعیین می کند در این باره گفته است که این رنگ بر اساس ایدهتحرک و ایجاد انگیزه انتخاب شده است پیش بینی هر سالانه رنگ بر اساس نیاز مشتریان و آنچه آنان میخواهند صورت می گیرد و بلافاصله مورد استفاده طراحان مختلف قرار می گیرد…

به گزارش نیلوفرانه و به نقل از «تابناک» ، «واشنگتن پست» در این باره نوشته است که جهان سال آینده به رنگ خاکستری نیاز ندارد ، جهان به رنگی نیاز دارد که از آن انگیزه ، انرژی و شجاعت برای اقدام برخیزد به همین جهت موسسه رنگ «پنتون» براساس تحلیل روانشناسان خود رنگ نارنجی مایل به سرخ را به عنوان رنگ سال ۲۰۱۲ انتخاب کرده است .

بر اساس این گزارش ، «لیتریک ایزمن» مدیر اجرایی شرکت پنتون که استاندارد رنگ های لباس و صنایع خانگی را تعیین می کند در این باره گفته است که این رنگ بر اساس ایده تحرک و ایجاد انگیزه انتخاب است .شده

پیش بینی هر سالانه رنگ بر اساس نیاز مشتریان و آنچه آنان می خواهند صورت می گیرد و بلافاصله مورداستفاده طراحان مختلف قرار می گیرد. مدیر اجراییپنتون در همین باره گفته است که این انتخاب یک انتخاب سلیقه ای نیست ، ما به نوعی روح زمانه را درمی یابیم و به همه خواست های دور و برمان نگاه می کنیم .

وی همچنین در این باره اضافه کرده است که مشتری نقشی اساسی در احیای اقتصاد دارد و این نارنجی مایل به سرخ است که آدرنالین تولید کرده و مشتری رابه فعالیت بیشتر در جهت خرید تشویق می کند ،سالهای قبل هم صورتی گرم ، فیروزه ای و زرد هم براساس دلایلی خاص انتخاب شده بودند .

اگر چه انتخاب رنگ سال توسط موسسه پنتون تاثیربسیار بالایی در تعیین رنگ البسه و وسایل دکوراسیون خانگی در کشور های غربی می گذارد ، اما این بدینمعنی نیست که رنگ های دیگر مورد بی توجهی طراحان و تولید کنندگان قرار می گیرد ، بلکه بر اساس نیاز مشتری این رنگ ، رنگ غالب در طراحی و تولیدچنین صنایعی می گردد. هستند ، به همین خاطر هم در کشورهای غربی که

لازم به ذکر است که توجه به معرفی رنگ سال عمدتا مورد توجه جوانان و افرادی است که به دنبال مدگرایی اساس اقتصاد را بر مصرف گرایی بنیان نهاده اند ، تلاش هایی از این دست به وفور به چشم می خورد که متاسفانه با همان شکل و سیاق هم وارد جامعه ایرانی شده است بدون اینکه تغییری در ماهیت و هدف آن صورت بگیرد .

این در حالی است که ممکن است فضای روانی و اجتماعی جامعه ایرانی به کلی متفاوت از جامعه ای دیگر باشد که این هم در انتخاب رنگ ها برای وسایل مختلف بسیار تاثیر گذار است .