فصل اول:


الهام گیری


پوشه الهام بخشی


بخش اول: بازدید از یک موزه


بخش دوم: زمینه یابی سبک معماری


پوشه الهام بخشی:


نگاهی تازه به چیزهای آشنا


بخش سوم: مود بورد


بخش چهارم: سنن هندوستان


بخش پنجم: هنرهای زیبا و گرافیک


پوشه الهام بخشی:


جزئیات، ایده های بزرگ


بخش ششم: ایده های طراحی پارچه


بخش هفتم: شروع کار با گلدوزی


فصل دوم:


طراحی مد لباس


پوشه الهام بخشی:


تناسب اندام انسانی


بخش هشتم: تمرین ترسیم مانکن


پوشه الهام بخشی:


آزمایش با وسایل مختلف


بخش نهم: طراحی از روی مدل زنده


بخش دهم: تکه چسبانی


بخش یازدهم: طراحی از کمد لباس


بخش دوازدهم: نه فقط مداد


پوشه الهام بخشی:


صفحه آرایی


بخش سیزدهم: ترسیم طرح چاپی


فصل سوم


برنامه ریزی و طراحی


پوشه الهام بخشی:


ساخت یک کلکسیون منسجم


بخش چهاردهم: آموختن دوست داشتن طرحهای اولیه



بخش پانزدهم: طرح و برنامه ریزی یک مجموعه


پوشه الهام بخشی:

طراحی سفارشی


بخش شانزدهم: مشتری مداری


بخش هفدهم: مناسبتها، فصول سال و بودجه


پوشه الهام بخشی:


رنگ و پارچه


بخش هجدهم: پالت رنگ


بخش نوزدهم: ساختار پارچه


فصل چهارم:


انتقال بینش


پوشه الهام بخشی:


انتقال قابل فهم


بخش بیستم: ترسیمات در مقیاس دقیق


بخش بیست و یکم: لباسهای واقعی برای آلبوم آثار



پوشه الهام بخشی:



نمایش کار



بیست و دوم: الزامات عملی نمایش



بخش بیست و سوم: انتخاب سبک نمایش


بخش بیست و چهارم: نمایش با ابتکار عمل


          خلاصهای از متن کتاب


    فصل اول


    الهام‏گیری


مردم اغلب تعجب می‏کنند که طراحان فشن این همه ایده‏های جدید و


 شگفت‌انگیز را از کجا می­آورند. حقیقت این است که این ایده‏ها خیلی به


 ندرت جدیداند: طراحان ایده‌هایشان را از دنیای پیرامون خود الهام می­


گیرند و آن را مجدداً ابداع می­کنند. این فصل به شما نشان می‏دهد چگونه


 می‏توان تقریباً از هر منبع الهام‏بخش، ایده‏هایی برای طراحی گرفت. این


 منبع می‏تواند با گشت و گذار در دنیای هنرهای زیبا و یا ساختمان‏های


 شهر، فرهنگ هندوستان و یا حتی اشیاء موجود در خانه و باغچه‏ به


 دست بیاید.

     فصل دوم: طراحی مد لباس



اکنون که ایده‏های زیادی را در طراحی پرورش داده­اید، وقت آن رسیده


 است نگاهی دقیق‏تر به روش‏های طراحی فشن بیاندازید. این فصل به



 روشهای طراحی مانکن چه از طریق کاربرد کاغذهای تاشو و یا طراحی از


 روی مدل زنده می‏پردازد. و هم چنین در مورد ابزاری که می‏توانید از آن‏ها


 در طراحی‏ استفاده کنید، توضیح می‏دهد. و چگونگی صفحه­آرایی ایده آل


 را مورد بررسی قرار می‏دهد. در این قسمت از دورة درسی، مشاهدۀ


 دقیق و عرضه کردن مشاهدات به شیوه‏ای جالب و منحصر به فرد را


 می‏آموزید.


     فصل سوم


     برنامه‏ریزی و طراحی


شما به عنوان یک طراح لباس برایتان صرف نمی­کند که خودسرانه و تفنّنی


 عمل کنید، بلکه باید در عوض سعی کنید طرحهایی را ارائه دهید که بازار


 پسند باشند. این فصل به این موضوع می‏پردازد که چگونه می‏توان یک


 کلکسیون منسجم را طراحی کرده و دامنه‏ی آن را به گونه‏ای وسعت


 بدهیم که بیننده قدرت انتخاب بیشتری داشته باشد. هم چنین می‏آموزید


 چگونه طرح‏هایتان را برای ارائه به مشتریان خاص و عام تنظیم کنید و در


 محدودیت‏های ناشی از فصول سال و بودجه کار کنید.


       فصل چهارم


        انتقال بینش


در صورتی که نتوانید طرح‏هایتان را به طور موفق ارائه دهید، حتی بهترین


 ایده‏ها و روش‏های مدرن طراحی ارزشی نخواهد داشت. این فصل نشان


 می‏دهد که چگونه می‏توان با ترسیم تصاویر روی صفحه، هنر خود را


 تقویت کرده و ایده‏ها را به صورت لباس‏های سه بعدی به معرض نمایش


 گذاشت. هم چنین می‏آموزید که: 1- چگونه می‏توان بوردهای حرفه­ای


 نمایش ساخت، 2- چگونه مناسب‏ترین روش طراحی را برای کار انتخاب


 کرد، 3- در نهایت بینش خود را به وضوح، دقیق و با بیشترین جلوه به

 دیگران منتقل کرد.